Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ «ΡΕΝΑ» – ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ – ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ XKARFOMA


Posted on October 11, 2011
16:10     του  ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΟ - ΕΡΕΥΝΑ
Μεγάλη οικολογική καταστροφή αντιμετωπίζει ένας εξαιρετικά πλούσιος βιότοπος στη Ν. Ζηλανδία μετά την καταστροφή που προξένησε στο θαλάσσιο περιβάλλον ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσάραξε σε ύφαλο.
Το μοιραίο πλοίο Monchegorsk  που μετέφερε τα εμπορευματοκιβώτια με τα εκρηκτικά που «αποθηκεύτηκαν» στο Μαρί με τις γνωστές τραγικές συνέπειες (ανθρώπινες  ζωές, τραυματισμοί και καταστροφές) εξ’ αιτίας εγκληματικών πολιτικών χειρισμών, διαλύθηκε  και δενυπάρχει πια.
To πλοίο «ΡΕΝΑ» δεν προξένησε θανάτους ή τραυματισμούς σε ανθρώπους στη Ν. Ζηλανδία, αλλά εκτός από το πετρέλαιο που χύθηκε στη θάλασσα, είναι δυνατόν να επιφέρει άλλου είδους συνέπειες εκτός από την καταστροφή που αντιμετωπίζει το οικοσύστημα του Κόλπου της Αφθονίας, καθώς τα πράγματα είναι περισσότερο μπερδεμένα απ’ ότι φαινόταν αρχικά.
Ναυπηγήθηκε το 1990 στη Γερμανία και είναι πιστοποιημένο στην ισραηλινή εταιρεία  Ofer Brothers Group που συνδέεται με τον στρατό του Ισραήλ και μέτοχοί της είναι οι  ZΙΜ, Israel Chemicals, Oil Refineries Ltd (BAZAN) στη Χάϊφα, Bank Mizrahi, Tower Semiconductor κ.ά.
Στη διάρκεια της 10ετίας ’60 η ΖΙΜ άρχισε να μεταφέρει αργό πετρέλαιο από το Ιράν στο Ισραήλ και πετρελαϊκά υποπροϊόντα  από το Ισραήλ στην Ευρώπη.  Στη 10ετία ’70 η εταιρεία ξεκίνησε δουλειές με εμπορευματοκιβώτια και στη 10ετία ’90 η ΖΙΜ είχε ήδη ναυπηγήσει 15 πλοία στη Γερμανία.
Εκείνη την εποχή οι μέτοχοι της ΖΙΜ ήταν η κυβέρνηση του Ισραήλ και το Hachevra Le-Israel.
Το 1999 η Ofer Brothers Group (αδελφοί Σάμι και Γιούλι Όφερ) απέκτησε τον έλεγχο των μετοχών της ΖΙΜ και το 2004 αγόρασε και τις μετοχές που κατείχε η Ισραηλινή κυβέρνηση στην εταιρεία ολοκληρώνοντας την ιδιωτικοποίησή της.
Το νέο όνομα της εταιρείας ήταν πλέον ZIM Integrated Shipping Services και  η τιμή της εξαγοράς που ανήλθε στα 500 εκατομ. νέα σεκέλ είχε υποστεί κριτική ως υποτιμημένη.
Η Αμερικανο-Ισραηλινή ΖΙΜ Shipping έχει αναφερθεί στην υπόθεση κλοπής ποσότητας ουρανίου από την πυρηνική εγκατάσταση Pantex κοντά στο Αμαρίλο του Τέξας και την μεταφορά της με φορτηγά-ψυγεία στο λιμάνι του Χιούστον όπου μεταφορτώθηκε σε σε εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία σε πλοία της  ΖΙΜ.
Στην αναφορά επισημάνθηκε η στενή σχέση της ΖΙΜ με τις μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ (Μοσάντ) και το ουράνιο πήγε στην πυρηνική εγκατάσταση της Ντιμόνα.
Τον Μάϊο 2001 η Ofer Brothers Group συμπεριλήφθηκε στη  μαύρη λίστα του Στέϊτ Ντιπάρτμεντ λόγω συμφωνίας  με το Ιράν για την πώληση ενός τάνκερ αξίας 8,65 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο χαρακτηρισμός επέφερε στην Ofer Brothers Group αποκλεισμό χρηματοδότησης από την Import-Export Bank των ΗΠΑ, από δάνεια πάνω από 10 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ και από αμερικανικές άδειες εξαγωγών.
Τον Σεπτέμβριο 2001 η εταιρεία κατάφερε να διαγραφεί από τη λίστα αυτή με την αιτιολογία ότι η απαγόρευση αφορούσε δύο θυγατρικές της και όχι την κύρια εταιρεία (αναφέρθηκαν οι Alvale Maritime Inc. της Λιβερίας και η Societe Anonyme Monegasque D’Administration Maritime του Μονακό).
Τον Ιούνιο 2001 είχε αναφερθεί ότι η Ofer Brothers Ships ιδρύθηκε για τη μεταφορά ισραηλινών ελικοπτέρων σε μυστικές αποστολές και ιδίως για την παρακολούθηση των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν.
Τον Αύγουστο 2001 το «ΡΕΝΑ» βρέθηκε από τις αρχές της Αυστραλίας να έχει σοβαρά προβλήματα (ραγίσματα και σκουριές ) και κρατήθηκε στο λιμάνι του Φρίμαντλ της Δ. Αυστραλίας για αναγκαστικές επισκευές (στη σχετική έκθεση αναφέρονται επίσης ζημιές στο κάλυμμα στομίου κύτους, ελατωματική ασφάλεια, αντικανονική στοιβασία φορτίου).
Οι αρχές της Ν. Ζηλανδίας εντόπισαν επικίνδυνο εμπόρευμα και έγινε γνωστό ότι υπήρχαν ποσότητεες Ferrosilicon, υλικό που χρησιμοποιείται από τον στρατό για παραγωγή υδρογόνου (για τη χημική αντίδραση χρειάζεται υδροξείδιο του νατρίου, ferrosilicon και ύδωρ).
Το πλοίο «ΡΕΝΑ» είχε κατά το παρελθόν άλλα ονόματα, όπως: “Andaman Sea” (μέχρι 29 Ιανουαρίου 2007), “ZIM America”, (μέχρι 12 Μαρτίου 2007) και “Andaman Sea” (μέχρι 24 Νοεμβρίου 2010).
Τα πλήρη στοιχεία του πλοίου:
Name: Rena
IMO Number: 8806802
MMSI: 636014911
Callsign: A8XJ7
Current flag: Liberia
Home port: Monrovia
Class society: American Bureau of Shipping
Builder: Howaldtswerke Deutsche Werft  Kiel, Germany
Current owner: Ofer Brothers Group Herzliyya, Israel
Owner under name Andaman Sea: ZIM Integrated Shipping
Manager: Ciel  Ship management Athens, Greece
Chartered to: Costamare Inc.
Τα μυστήρια συνεχίζονται καθώς κάποιοι είπαν ότι το «ΡΕΝΑ» πωλήθηκε από τους Ισραηλινούς  στους  Έλληνες  και ότι «μετέφερε φορτίο κρασιού», η εταιρεία Mediterranean Shipping Company (Γενεύη) δήλωσε ότι αυτή έχει νοικιάσει το πλοίο που «μετέφερε ξυλεία, σκόνη γάλακτος, κρέας και ψάρια», αλλά υπάρχει και η «επίσημη» ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας:
«Η Costamare Inc., που είναι η μητρική της Daina Shipping Co., εγγεγραμμένης ιδιοκτήτριας του «ΡΕΝΑ», συνεργάζεται πλήρως  με τις αρχές της Ν. Ζηλανδίας καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια για τον έλεγχο και την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών συνεπειών αυτού του περιστατικού.
Φορείς εκμετάλλευσης του πλοίου έιναι η Costamare Shipping Company SA, ενώ η CIEL Shipmanagement SA ασκεί την τεχνική διεύθυνση» (πρόεδρος της εταιρείας Costamare Inc., και  διευθύνων σύμβουλός  της είναι ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος).
Παρά το ότι η Costamare δηλώνει ως πλοιοκτήτρια την Daina στην ηλεκτρονική της σελίδα εμφανίζεται ότι η Costamare νοίκιασε το πλοίο από την Mediterranean Shipping Company (MSC) για 5 χρόνια (η σύμβαση λήγει τον Ιούνιο 2016), ενώ η Daina δεν φαίνεται να διαθέτει ηλεκτρονική σελίδα (η Costamare έχει 10ετείς συμβάσεις  με τη ΖΙΜ για 3 τουλάχιστον πλοία που είναι τα ZIM New York, ZIM Shanghai και ZIM Piraeus).
Παράξενα πλοία μεταφέρουν παράξενα «εμπορεύματα» και για παράδειγμα φορτία με ουράνιο (yellow cake) έχουν περάσει από λιμάνια της Ν. Ζηλανδίας τα τελευταία 30 χρόνια και έχουν εντοπιστεί σε μέρη όπως Όκλαντ, Ταουράνγκα, Νάπιερ και Νέλσον.
Το επικίνδυνο για τα πυρηνικά όπλα υλικό φορτώνεται στην Αυστραλία που διαθέτει το 38% (714.000 τόνους) των παγκόσμιων χαμηλού κόστους αποθεμάτων (U308) και το βγάζουν στα ορυχεία Olympic Dam (Ν. Αυστραλία), Ranger Mine (Β. Αυστραλία) και Beverly Mine (Ν. Αυστραλία).
Η Υπηρεσία Περιβάλλοντος της Ν. Ζηλανδίας (ERMA) έχει χορηγήσει άδεια το 2010 σε τρεις εταιρείες της  Αυστραλίας  για διέλευση φορτίων μέχρι το 2014 και ανάμεσά τους είναι η Energy Resources of Australia  που έχει δηλώσει στην ERMA φορτία έως 750 τόνους.
Η Αυστραλία έχει διακόψει τις αναφορές των προορισμών για τα φορτία ουρανίου και δεν υπάρχουν έγγραφα για τις  χώρες  παραλαβής από το 2009 (στα έγγραφα αναφέρεται μόνον η ήπειρος).
Πιο πριν (μέχρι το 2009) γνωρίζαμε προορισμούς ουρανίου από την Αυστραλία σε χώρες όπως  ΗΠΑ, Καναδάς, Γαλλία, Βρετανία, Σουηδία, Γερμανία, Βέλγιο, Φινλανδία, Ισπανία, Ιαπωνία, Ν. Κορέα, Ταϊβάν και Κίνα (συνολικά εξήχθησαν 9.378 μετρικοί τόνοι ουρανίου).
Έχει αναφερθεί ότι το «ΡΕΝΑ» μετέφερε μέρος φορτίου με το χαρακτηρισμό «70» που παραπέμπει σε «επικίνδυνο υλικό κατηγορίας Α» και φυσικά το πλοίο διαθέτει την αντίστοιχη πιστοποίηση (Vessel  class: Cargo 70 γιαυτό και μπορούσε να μεταφέρει Ferrosilicon).
Οι αρχές της Ν. Ζηλανδίας δεν έχουν δώσει στοιχεία για το ακριβές φορτίο του «ΡΕΝΑ» παρά τις πολλές σχετικές αιτήσεις των Πράσινων /Οικολόγων  της  χώρας, ενώ περίπου 350 τόνοι πετρελαίου χύθηκαν ήδη στη θάλασσα και υπάρχουν ακόμη στις δεξαμενές του πλοίου άλλοι 1.600 τόνοι.
Επί του πλοίου βρίσκονται 1.368 εμπορευματοκιβώτια από τα οποία τουλάχιστον τα 22 φέρουν επικίνδυνα υλικά που δεν έχουν προσδιοριστεί, ενώ υπάρχει φόβος συντριβής του «ΡΕΝΑ» σε περίπτωση που επικρατήσει θαλασσοταραχή στην περιοχή.

Tags:

0 Responses to “ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ «ΡΕΝΑ» – ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟ ΠΛΟΙΟ – ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ XKARFOMA”

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Ελεύθερος Κήρυκας. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks