Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

Ανάπτυξη-Ελληνικότητα-Αγροφιλία


Θέμα: Ανάπτυξη-Ελληνικότητα-Αγροφιλία
Αξιότιμε κύριε Χαραλαμπίδη,
Σας ξαναστέλνω μία δεύτερη επιστολή , μία μικρή νύξη μου στα θέματα Aνάπτυξη-Ελληνικότητα-Αγροφιλία στην Ελλάδα του 2013. Είναισύντομη και πιο πολύ μία μικρή σκέψη που ήθελα να μοιραστώ .
Είναι γεγονός ότι η σχέση των Ελλήνων και ιδιαίτερα της μητροπολιτικής ιδέας του ελληνισμού , ο εκσυχρονιστής της σκέψης και της ιδιαίτερηςεπαφής με την φύση έχει καταρρεύσει. Έχει εντέχνως διαστρεβλωθεί και από εμάς τους ίδιους έχει ξεχαστεί.
Ακροκόρινθος, Τρίπολη, Θεσσαλονίκη, Ελαιώνας Αττικής ,Αθήνα , Φάληρο, Φρεατίδα, Τουρκολίμανο ,Ιερά Οδός, Ελευσίνα, Σαλαμίνα,Κνωσσός, Αλεξανδρούπολη κτλ.
Ένα «οικόπεδο» μουσείον , τόπος μνήμης. Αντί αυτού ένας λέτσος ψευδοκαπιταλιστής που καμία σχέση δεν έχει με τον πλούσιο θείο της βόρειαςΕυρώπης. Μόναχο,Βερολίνο,Παρίσι,Λονδίνο,Ρώμη.
Πόλεις με αυξημένη την παραγωγή αξιών στο ιστορικό τους κέντρο, στην αναπαραγωγή της κλασικής αρχιτεκτονικής. Είμαι κάτοικος πλέονΜπέρμιγχαμ, Αγγλία. Πολλοί μου αναφέρουν την πόλη ως άσχημη. Σκέφτομαι ότι πιο άσχημη είναι η μη-Αθήνα.
Κλασικό εγγλέζικο στυλ , πυροτουβλο ,μια δόση κλασικής Αθήνας στο κέντρο , στο δημαρχείο και το μουσείο τέχνης. Ολόκληροι δρόμοι μεαναγεννησιακή αρχιτεκτονική.
Κάστρα ανα την Ελλάδα. Χλεμούτσι-Μυστράς κτλ τα έχουμε καταντήσει λείψανα για προσκύνημα όταν όλη η Ευρώπη τα έχει ως εστίεςταυτότητας και παραγωγής αξιών.
Ποια Αθήνα , η μη-Αθήνα που είναι αισθητική ντροπή ? Που ένας γυψοποιημένος Παρθενώνας κρατάει στους ώμους του την παραγωγήτουριστικού εσόδου.
Φταίω,φταίμε είμαστε στρεβλοί , έχουμε ένα κατόνομα επίθετο, Έλλην.
Που είναι η ουσιαστική προσέγγιση της φύσης και η φιλοκαλία μας?
Όσο σπούδαζα στην Τρίπολη , αυτή την ιστορική πόλη , την Τριπολιτσά , το επαναστατικό κέντρο του Μορέα , παρατήρησα στα ερειπωμένα καιεγκαταλελειμένα νεοκλασικά να ξεπροβάλλουν οι «μιναρέδες» , οι κλώνοι της μη-Αθήνας.
Αυτός ο ωμός βιασμός των κατοίκων στην φύση , στο αρκαδικό τοπίο ,η επιμονή στον κουρελιάρη καπιταλισμό , στην τοποφαγία από σωρίατσιμέντου. Οι κάτοικοι «εισοδηματίες» από τις πολυκατοικίες βραχύχρονης παραγωγής κεφαλαίου ξέχασαν , δωροδοκήθηκαν , υποτάχθηκαν καιάφησαν την αρμονία του αρκαδικού τοπίου για το American dream , το ουίσκι και την καφετερί και παράγουν αξία από τους πελάτες φοιτητές σεένα ρουσφετοπανεπιστήμιο.
Κατέβηκα στην Νεμέα στην γιορτή κρασιού. Αυτή είναι μια κατ'όνομα Νεμέα. Η δε Κόρινθος .όνειδος. Άλλα έμαθα γιαυτές τις πόλεις μικρός.Αυτές δεν έχουν σχέση με τις όμορφες εικόνες του φαντασιακού την ώρα που τις διάβαζα. Μια Ελλάδα που δεν μοιάζει με Ελλάδα.
Όμως , λίγο πέρα στο Ναύπλιο ξεπροβάλει , μια νησίδα της αυτόχθονης αρχιτεκτονικής, της απαράμιλλης αρμονίας φύσης- οικίας .(οίκος-οικονομία-οικονομικός -Ξενοφών)
Από την άλλη , ένα άθροισμα τσιμέντου και ανθρώπων. Ένα άκομψο παράρτημα της μη-Αθήνας , η νέα πόλη του Ναυπλίου.
Μα τόσο τυφλοί ? Η παλαιά πόλη παράγει συνεχώς αξίες , συγκεντρώνει τουρισμό , παράγει ομορφιά, μια διαχρονική προσέγγιση στηνφιλοκαλλία !
Μια εναρμόνιση της αρχιτεκτονικής , μια επιστροφή στο παραδοσιακό προιόν, στο made in Greece, σένα τουρισμό με ελληνικό πρωινό που θαπαράγει μια νέα δομική παραγωγική διάρθρωση μεταξύ αγρότη-βιοτέχνη-ξενοδόχο.
Μία τεράστια ποικιλία τοπίων και ιδιαίτερων αρχιτεκτονικών φυσιογνωμιών ανά τόπο με την ανάλογη διατροφική ποικιλία. Κάθε μέρος τηςΕλλάδας ένας ξεχωριστός τόπος εμπειρίας άρα και ένας διαρθρωμένος δίαυλος παραγωγής αξιών και τουριστικού και παραγωγικού και αγροτικούκεφαλαίου.
Ανάπτυξη με μορφωτικά στοιχεία.
Που είναι η αγροτική ατμομηχανή-σχολή της Τίρυνθας και οι θερμοκοιτίδες παραδοσιακών καλλιεργειών και προώθησης των ? Που είναι τομορφωτικό-πολιτικό κέντρο Αθήνα? Η βυζαντινή Θεσσαλονίκη ? Ασφαλώς σε σχολές αρχιτεκτονικής, φιλοσοφίας και ιστορίας στην Αγγλία,Γαλλία,Ιταλία κτλ.
Μία ελληνική, αυτόχθονη αφήγηση της χώρας θα φέρει την πολιτική διανόηση και την επιστροφή στην ελληνικότητα σε όρουςπαγκοσμιοποίησης.
Τέλος, Οικονομικές σχολές , απουσιάζει πλήρως ο Ξενοφώντας και οι υπόλοιποι που έγραψαν για οικονομία σε όρους οικίας-περιβάλλοντος-βιωσιμότητας και όχι σε όρους κέρδους και πειρατικών χρηματιστικών κεφαλαίων. Ένα όπλο εναλλακτικής αφήγησης της οικονομικής επιστήμηςσε παγκόσμιο επίπεδο. Δυστυχώς , την έχουμε ακαλλιέργητη, αυτό το όπλο-εργαλέιο δεν υπάρχει ούτε κατα διάννοια στο ελληνικό οικονομικόπανεπιστήμιο.
(πάνω σε αυτό επισυνάπτω ένα κέιμενο που είχα γράψει ώς φοιτητής http://a-gatakos.blogspot.gr/2012_03_01_archive.html)
(σήμερα θα το έγραφα αλλιώς)
Έχουμε μείνει στο επίπεδο των συνωστισμών , της άκριτης κεμαλφασιστοποίησης της Ελλάδας. Θα καταλήξουμε μειονότητα σε επίπεδα νόησης-μόρφωσης-παραγωγής στην κοιτίδα της Μεσογείου .
Σας αποστέλλω ένα λίνκ από μια επιχείρηση-ξενοδοχειακή μονάδα που ιδρύσαμε 5 φοιτητές στα πλαίσια καινοτόμων επιχειρήσεων στην Αρκαδίαόπως αυτό παρουσιάστηκε στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου , στην Τρίπολη στην Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. (Το σποτ δεν είναι ιστορικάακριβές.)
Η ιδέα είναι όμως αυτό που γράφετε και λέτε. Εκσυγχρονισμός, παραγωγή αξιών από την ελληνικότητα. Από την αρχιτεκτονική μέχρι τομεσογειακό-ελληνικό πρωινό και η διάρθρωση με τους παραγωγούς και μεταποιητές της Αρκαδικής γής. Μια ιδέα που απέσπασε το χειροκρότημα(παρόλο που θεωρήθηκε αρχικά χαζή-γραφική-«βλάχικη»-κίτς-εθνικιστική) και έμεινε στα χαρτιά και στο νου μας σαν ανάμνηση ,με τόσεςδυνατότητες σε μια άλλη όμως πραγματικότητα.
http://www.youtube.com/watch?v=9msczn3yNSw
Σας ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας και ευελπιστώ σε απάντησή σας.
Με εκτίμηση,
Μπόρας Χρήστος

πηγη:http://polis-agora.blogspot.gr

Tags: , , ,

0 Responses to “Ανάπτυξη-Ελληνικότητα-Αγροφιλία”

Δημοσίευση σχολίου

Subscribe

Donec sed odio dui. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio. Duis mollis

© 2013 Ελεύθερος Κήρυκας. All rights reserved.
Designed by SpicyTricks